НАши преимущества
  • 1
    10000 выполненных проектов высочайшего качества
  • 2
    Оптимальные сроки выполнения работ от 8 часов
  • 3
    15-и летний опыт и высокая квалификация наших экспертов
  • 4
    Готовые решения для судоходства "под ключ"
  • 5
    Более 500 клиентов из 200 регионов

Новости

« Назад

Изменения, вступающие в силу в 2019 году 05.01.2019 19:19

С целью обеспечения соответствия Ваших судов требованиям национальных и международных нормативных документов, относящихся к безопасности и предотвращению загрязнения, компания ИБИКОН предлагает Вашему вниманию обзор положений основных международных конвенций и кодексов, вступающих в силу 
с 1 января 2019 года.

2019-01-01-Календарь

Предлагаемая Вашему вниманию информация представляет Вам основные новые требования национального и международного морского законодательства, принятые морской индустрией. 

Новые требования приведены в возрастающем календарном по дате порядке для удобства поиска. Судоходным компаниям рекомендуется ознакомиться с новыми требованиями и провести анализ соответствия им Ваших судов. На основании проведенного анализа судоходным компаниям необходимо выполнить необходимые мероприятия самостоятельно или с привлечением внешних консультантов.

Консалтинговая компания ИБИКОН работает на рынке консультационных услуг уже более 20 лет. Мы специализируемся на разработке судовой документации, в соответствии с требованиями международного и национального законодательства в области судоходства.

Конвенция кодекс
Convention, Code

Правило
Regulation

Дата вступления в силу
Date of entry into force

Область применения
Applicable to

Требование

Subject

1

2

3

4

5

6

  1.  

MARPOL
Annex VI

Chapter 4

Resolution

MEPC.278(70)

 

31.12.2018

All ships

Amendments to MARPOL Annex VI, Chapter 4 – Data collection system for fuel oil consumption of ships

 

 

  1.  

MARPOL
Annex VI

Regulation 13

Resolution

MEPC.286(71)

 

01.01.2019

All ships

Amendments to MARPOL Annex VI,
Regulation 13 - Emission Control Area (ECA) (NOx) (including Baltic Sea and North Sea)

New ships (see Application) will be required to have Tier III engines if they visit these sea areas. There are exemption provisions to allow ships fitted with dual fuel engines to navigate without compliant fuel (e.g. LNG), or ships with only Tier II engines, to navigate in a NOx Tier III ECA if the ship is departing from a shipyard where the ship is newly built, or visiting a shipyard for conversion, repair or maintenance. It should be noted that these exemption provisions apply to all NOx ECAs not just the Baltic and North Sea.

 

  1.  

SOLAS
Regulations II-2/13, III/9, III/11 and III/20

 

Resolution

A.1116(30)

A.952(23)

01.01.2019

All ships

Assembly Resolution A.1116(30) on Escape route signs and equipment location markings

 

IMO Assembly 30 adopted resolution A.1116(30) Escape route signs and equipment location markings, which harmonises the requirements of SOLAS regulations II-2/13, III/9, III/11 and III/20 taking into account the ISO standard 24409 series on ‘Design, location and use of shipboard safety signs, safety-related signs, safety notices and safety markings’. The resolution incorporates the ISO graphical symbols without any changes.

 

  1.  

MARPOL
Annex VI

Appendix V

Resolution

MEPC.286(71)

 

01.01.2019

All ships

Amendments to MARPOL Annex VI,
Appendix V - Bunker Delivery Note (BDN)

The revised bunker delivery note includes a new entry (selection box) for the “purchaser’s specified limit value” of the sulphur content. This means that even fuels with higher sulphur content than required by regulation 14 of Annex VI can be delivered to a ship where the ship uses equivalent measures, such as an Exhaust Gas Cleaning System (EGCS).

 

  1.  

IMSBC Code

Resolution

MSC.426(98)

01.01.2019

All ships

Amendments 04-17 to the IMSBC Code

The next set of amendments to the IMSBC Code (04-17) includes:

– New individual cargo schedules and revisions to existing ones.

– A new testing method to determine the Transportable Moisture Limit (TML) for coal up to 50mm in size and amendments to the individual schedule of coal.

– Clear reference to shippers’ responsibility and time requirements for the TML and the moisture content tests of Group A cargoes.

 

  1.  

IMSBC Code

Resolution

MSC.426(98)

01.01.2019

All ships

Amendments to the IMSBC Code - Harmful to the marine environment (HME) substances

Following the HME amendments to
MARPOL Annex V, consequential changes to the IMSBC Code were required. In the IMSBC Code amendments, the previously recommendatory Section 14 Prevention of pollution by cargo residues from ships is now deleted in order to avoid duplication of mandatory requirements. Instead, a clear requirement for the cargo to be declared as HME prior to loading has been added to Section 4 of the Code and reference is being made to the relevant MARPOL Annex V requirements.

 

  1.  

ILO

 

08.01.2019

All ships

2016 Amendments to the Maritime Labour Convention, 2006

ILO has prepared amendments to the MLC 2006 with regards to:

Regulation 4.3 - Health and safety protection and accident prevention

The intention is to eliminate shipboard harassment and bullying by including relevant provisions in the Code of the MLC 2006.

Regulation 5.1 - Flag State responsibilities

The amendment will now allow an extension of not more than five months of the validity of the Maritime Labour Certificate issued for ships. This will apply in cases where the renewal inspection has been successfully completed, but a new certificate cannot immediately be issued to the ship e.g. where the flag Administration issues the full term certificate.

 

  1.  

MARPOL
Annex IV

 

01.06.2019

Passenger

Amendments to MARPOL Annex IV - Establishment of Special Area under MARPOL Annex IV (Sewage) in the Baltic Sea

 

 

  1.  

MARPOL
Annex VI

 

 

01.09.2019

RO-RO

Amendments to MARPOL Annex VI,
Regulation 21 - Required EEDI in relation to RO-RO cargo and RO-RO passenger ships

 

 

  1.  

BWM Convention

 

 

13.10.2019

 

Amendments to the Ballast Water Management Convention, Regulation B-3 - Ballast Water Management for Ships

 

  1.  

BWM Convention

 

Resolution

MEPC.296(72)

13.10.2019

 

Amendments to the Ballast Water Management Convention, Regulation D-3 - Approval requirements for Ballast Water Management systems & Code for approval of ballast water management systems

 

 

  1.  

BWM Convention

 

Resolution

MEPC.299(72)

13.10.2019

 

Amendments to the Ballast Water Management Convention, Section E - Survey and certification requirements for ballast water management

 

 

Основной целью нашей компании является обеспечения соответствия Ваших судов морскому законодательству и повышение эффективности Вашего бизнеса.

Индивидуальный подход к нашим клиентам и оказание услуг под ключ позволяет нам:

  • предоставлять услуги высочайшего качества;
  • решать нестандартные задачи;
  • оптимизировать сроки выполнения работ;
  • снижать Ваши финансовые затраты.

Новости
1210.19

Компания ИБИКОН предлагает Вашему вниманию информацию по освидетельствованию рыболовных судов и судовладельцев по МКУБ.

0110.19

Компания ИБИКОН предлагает Вашему вниманию информацию по требованиям МК СОЛАС, относящимся к Расписанию по тревогам и аварийным инструкциям.

2309.19

Компания ИБИКОН предлагает Вашему вниманию информацию по новым требованиям МК МАРПОЛ, относящимся к электронным журналам.

1709.19

Компания ИБИКОН предлагает Вашему вниманию информацию по новым требованиям МК СОЛАС в отношении судовых учений по борьбе за живучесть.

1609.19

Компания ИБИКОН предлагает Вашему вниманию информацию по автоматизации процесса снабжения судов сменно-запасными частями (СЗЧ).

Оставить заявку
Оставьте заявку и с вами свяжется наш специалист
Наш адрес
Россия, 190020, г.Санкт-Петербург, ул.Бумажная, д.18
Яндекс.Метрика