С целью обеспечения соответствия Ваших судов требованиям национальных и международных нормативных документов, относящихся к безопасности и предотвращению загрязнения, компания ИБИКОН предлагает Вашему вниманию обзор положений основных международных конвенций и кодексов, вступающих в силу
с 1 января 2019 года.
Предлагаемая Вашему вниманию информация представляет Вам основные новые требования национального и международного морского законодательства, принятые морской индустрией.
Новые требования приведены в возрастающем календарном по дате порядке для удобства поиска. Судоходным компаниям рекомендуется ознакомиться с новыми требованиями и провести анализ соответствия им Ваших судов. На основании проведенного анализа судоходным компаниям необходимо выполнить необходимые мероприятия самостоятельно или с привлечением внешних консультантов.
Консалтинговая компания ИБИКОН работает на рынке консультационных услуг уже более 20 лет. Мы специализируемся на разработке судовой документации, в соответствии с требованиями международного и национального законодательства в области судоходства.
№ |
Конвенция кодекс |
Правило |
Дата вступления в силу |
Область применения |
Требование Subject |
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
MARPOL Chapter 4 |
Resolution MEPC.278(70)
|
31.12.2018 |
All ships |
Amendments to MARPOL Annex VI, Chapter 4 – Data collection system for fuel oil consumption of ships
|
|
MARPOL Regulation 13 |
Resolution MEPC.286(71)
|
01.01.2019 |
All ships |
Amendments to MARPOL Annex VI, New ships (see Application) will be required to have Tier III engines if they visit these sea areas. There are exemption provisions to allow ships fitted with dual fuel engines to navigate without compliant fuel (e.g. LNG), or ships with only Tier II engines, to navigate in a NOx Tier III ECA if the ship is departing from a shipyard where the ship is newly built, or visiting a shipyard for conversion, repair or maintenance. It should be noted that these exemption provisions apply to all NOx ECAs not just the Baltic and North Sea.
|
|
SOLAS
|
Resolution A.1116(30) A.952(23) |
01.01.2019 |
All ships |
Assembly Resolution A.1116(30) on Escape route signs and equipment location markings
IMO Assembly 30 adopted resolution A.1116(30) Escape route signs and equipment location markings, which harmonises the requirements of SOLAS regulations II-2/13, III/9, III/11 and III/20 taking into account the ISO standard 24409 series on ‘Design, location and use of shipboard safety signs, safety-related signs, safety notices and safety markings’. The resolution incorporates the ISO graphical symbols without any changes.
|
|
MARPOL Appendix V |
Resolution MEPC.286(71)
|
01.01.2019 |
All ships |
Amendments to MARPOL Annex VI, The revised bunker delivery note includes a new entry (selection box) for the “purchaser’s specified limit value” of the sulphur content. This means that even fuels with higher sulphur content than required by regulation 14 of Annex VI can be delivered to a ship where the ship uses equivalent measures, such as an Exhaust Gas Cleaning System (EGCS).
|
|
IMSBC Code |
Resolution MSC.426(98) |
01.01.2019 |
All ships |
Amendments 04-17 to the IMSBC Code The next set of amendments to the IMSBC Code (04-17) includes: – New individual cargo schedules and revisions to existing ones. – A new testing method to determine the Transportable Moisture Limit (TML) for coal up to 50mm in size and amendments to the individual schedule of coal. – Clear reference to shippers’ responsibility and time requirements for the TML and the moisture content tests of Group A cargoes.
|
|
IMSBC Code |
Resolution MSC.426(98) |
01.01.2019 |
All ships |
Amendments to the IMSBC Code - Harmful to the marine environment (HME) substances Following the HME amendments to
|
|
ILO |
|
08.01.2019 |
All ships |
2016 Amendments to the Maritime Labour Convention, 2006 ILO has prepared amendments to the MLC 2006 with regards to: Regulation 4.3 - Health and safety protection and accident prevention The intention is to eliminate shipboard harassment and bullying by including relevant provisions in the Code of the MLC 2006. Regulation 5.1 - Flag State responsibilities The amendment will now allow an extension of not more than five months of the validity of the Maritime Labour Certificate issued for ships. This will apply in cases where the renewal inspection has been successfully completed, but a new certificate cannot immediately be issued to the ship e.g. where the flag Administration issues the full term certificate.
|
|
MARPOL |
|
01.06.2019 |
Passenger |
Amendments to MARPOL Annex IV - Establishment of Special Area under MARPOL Annex IV (Sewage) in the Baltic Sea
|
|
MARPOL
|
|
01.09.2019 |
RO-RO |
Amendments to MARPOL Annex VI,
|
|
BWM Convention
|
|
13.10.2019 |
|
Amendments to the Ballast Water Management Convention, Regulation B-3 - Ballast Water Management for Ships
|
|
BWM Convention
|
Resolution MEPC.296(72) |
13.10.2019 |
|
Amendments to the Ballast Water Management Convention, Regulation D-3 - Approval requirements for Ballast Water Management systems & Code for approval of ballast water management systems
|
|
BWM Convention
|
Resolution MEPC.299(72) |
13.10.2019 |
|
Amendments to the Ballast Water Management Convention, Section E - Survey and certification requirements for ballast water management
|
Основной целью нашей компании является обеспечения соответствия Ваших судов морскому законодательству и повышение эффективности Вашего бизнеса.
Индивидуальный подход к нашим клиентам и оказание услуг под ключ позволяет нам:
- предоставлять услуги высочайшего качества;
- решать нестандартные задачи;
- оптимизировать сроки выполнения работ;
- снижать Ваши финансовые затраты.